Putkiremonttitarina, osa 11: Viestintävastuut selviksi

PutkiremonttitarinaMatin taloyhtiössä hallitus on yhtiökokouksen valtuutuksella valinnut taloyhtiölle sopivan urakoitsijan ja putkiremontin toteutus on vihdoin käynnistynyt. Matti törmää rapussa Samiin, joka asuu vuokralla Matin entisen naapurin asunnossa. Vaihtaessaan kuulumisia Samin kanssa Matti huomaa, ettei tämä ole kovin tarkasti perillä siitä, miten putkiremontti Matin taloyhtiössä etenee. Käy ilmi, että vuokralaiset on unohdettu kutsua remontin infotilaisuuksiin ja yhtiökokouksiin.

Remonttitöiden aikainen osakkaita ja asukkaita koskeva tiedotus on suunniteltava hyvin. Tiedottamisessa on syytä käyttää monia keinoja, jotta tieto varmasti tavoittaa jokaisen, myös vuokralaiset. Tiedon jakamisesta on sovittava täsmällisesti urakoitsijan kanssa. Kokonaan urakoitsijan varaan asiaa ei kuitenkaan voi jättää. Taloyhtiön olisikin hyvä valita remonttihankkeelleen tiedotusvastaava, joka pitää huolta siitä, että tieto kulkee laaditun suunnitelman mukaisesti.

Remonttitöiden edetessä osakkaiden ja asukkaiden tulee koko ajan tietää, mitä tehdään, missä mennään ja mitä on tulossa: milloin esimerkiksi vedet katkaistaan tai työmiehet tulevat huoneistoon. Myös mahdollisista aikataulumuutoksista on tiedotettava hyvissä ajoin. Infotilaisuuksia on tarvittaessa järjestettävä kaikille osakkaille ja asukkaille.

Tiedonkulun parantamiseksi Matti soittaa saman tien taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalle ja ehdottaa, että remonttihankkeelle nimetään pikaisesti viestintävastaava. Lue seuraavasta osasta, mikä ikävä yllätys Mattia odottaa kotonaan.

Lisätietoa jokaisen asukkaan putkiremontista saat Taloyhtiömme putkiremontti -työkirjasta.
Lue tosielämän onnistuneita Putkiremontti-tarinoita Isännöintiliiton verkkosivulta.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *