Isännöinti 2.0 saattaa taloyhtiöt digiaikaan

Moni taloyhtiö pyörii vielä paperiajassa: kuittimapit pölyttyvät varastossa ja tieto kulkee paperilla postiluukkuihin. Digitalisuus vasta kolkuttelee ovella, mutta sen tuomat mahdollisuudet ovat jo näkyvissä. Sähköistyminen tarkoittaa isoa harppausta avoimuudessa. Tieto, joka ennen oli vain isännöitsijän tai hallituksen saatavilla, näkyykin jatkossa osakkaille ja asukkaille. Osakas voisi tulevaisuudessa seurata online, miten remontti-ilmoituksen käsittely etenee tai mikä on taloyhtiön pankkitilin saldo. Lue loppuun

Asukas on löydetty

Isännöintiliiton slogan on ”Hyvä isännöinti kannattaa”. Näin se vaan on, hyvää isännöintiä kannattaa käyttää ja tuottaa.

Pitkään isännöintiala palveli kohtalaisella menestyksellä ikkunaa, kattoa ja betoniseinää. Onneksi tämä on jo eturivin toimijoilta taaksejäänyttä aikaa. Nyt keskiössä on ihka aito ihminen, jota kutsutaan yleisesti asiakkaaksi. Tämä asiakaskeskeinen toimintatapa on monelle yllättävän iso muutos. Se kun tarkoittaa sitä, että työ pitää tehdä näkyväksi, muuttua asiantuntijasta asiakaspalvelijaksi ja osata kommunikoida. Lue loppuun

Putkiremonttitarina, osa 11: Viestintävastuut selviksi

PutkiremonttitarinaMatin taloyhtiössä hallitus on yhtiökokouksen valtuutuksella valinnut taloyhtiölle sopivan urakoitsijan ja putkiremontin toteutus on vihdoin käynnistynyt. Matti törmää rapussa Samiin, joka asuu vuokralla Matin entisen naapurin asunnossa. Vaihtaessaan kuulumisia Samin kanssa Matti huomaa, ettei tämä ole kovin tarkasti perillä siitä, miten putkiremontti Matin taloyhtiössä etenee. Käy ilmi, että vuokralaiset on unohdettu kutsua remontin infotilaisuuksiin ja yhtiökokouksiin. Lue loppuun